close

 

 

快樂

 

五歲的時候,媽媽總是告訴我,快樂是人生的關鍵。

 

上學以後,他們問我,長大後想要做什麼(志願是什麼)

 

我寫下「快樂」。

 
他們說,我沒搞清楚題目,

 

我則告訴他們,是他們沒搞清楚人生!


約翰藍儂

 

 

 “When I was 5 years old, my mother always told me that happiness was the key to life.

 

When I went to school, they asked me what I wanted to be when I grew up.

 

I wrote down ‘happy’.

 

They told me I didn’t understand the assignment,

  

and I told them they didn’t understand life.”

 

― John Lennon

 

會放下的人,得到輕鬆。

會寬恕的人,得到自由。

會分享的人,得到朋友。

會感恩的人,得到祝福。

 

As it is! 就這樣子了!

 

 



arrow
arrow

    Ashai 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()